Посадова інструкція №  6
Вихователя групи продовженого дня

І. Загальні положення

1.1.Дана посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфі¬каційної характеристики вихователя. При складанні інструкції враховані рекомендації з організації охорони праці в навчальних закладах Міністер¬ства освіти і науки України.
1.2.Вихователь призначається і звільняється з посади директором школи.
1.3.Вихователь повинен мати вищу чи середню спеціальну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи.
1.4.Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику дирек¬тора з виховної роботи.
1.5.У своїй роботі вихователь керується Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управляння освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипо¬жежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи, в тому числі правилами внутрішкільного трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною посадовою Інструкцією, трудовим договором (контрактом).
Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
II. Завдання та обов'язки
2.1.Опікування, виховання і нагляд за учнями під час їх перебування у виховних групах школи.
2.2.Організація і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій групі.
Вихователь виконує такі посадові обов'язки:
2.3.Планує та організовує життєдіяльність учнів та здійснює їх виховання.
2.4.Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та навчання школярів.
2.5.Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних особливостей.
2.6.Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення здоров'я учнів, здійснює заходи, що сприяють їх психофізіологічному розвитку.
2.7.Приймає дітей у встановленому порядку від батьків (осіб, що їх заміняють) чи вчителів школи; організовує виконання учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в навчанні, організації відпочинку і в одержанні додаткової освіти, залучаючи їх до художньої і науково-технічної творчості, спортивних секцій, гуртків, інших об'єднань за інтересами.
2.8.Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них навички культури поведінки, відповідального ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профі¬лактики відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
2.9.Надає допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
2.10.Вивчає індивідуальні здібності, інтереси і нахили учнів, їх пове¬дінку в сім'ї, житлово-побутові умови проживання сім'ї, взаємини учнів з батьками чи особами, що їх заміняють.
2.11.Дотримується в стосунках з учнями їх прав і свобод.
2.12.Веде у встановленому порядку документацію і звітність.
2.13.Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
2.14.Проходить періодичний медичний огляд.
2.15.Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у роботі методичних об'єднань та інших форм методичної роботи.
2.16.Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громад¬ських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
III. Права
Вихователь має право:
3.1.Брати участь в управлінні школою у порядку, що визначається Статутом школи.
3.2.На захист професійної честі і гідності.
3.3.Знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, давати свої пояснення.
3.4.Захищати  свої інтереси самостійно і(чи) через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
3.5.На конфіденційність дисциплінарного (службового) розсліду¬вання за винятком випадків, передбачених законом.
3.6.Вільно вибирати і використовувати методики навчання й вихо¬вання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
3.7.Підвищувати у встановленому порядку свою кваліфікацію.
3.8.Атестуватися добровільно на відповідну кваліфікаційну категорію.
3.9.Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, залучати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадку і в порядку, визна¬ченому відповідними правилами.
IV. Відповідальність
4.1.Вихователь несе відповідальність за життя і здоров'я учнів групи, за порушення їх прав і свобод, визначених законодавством України.
4.2.За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи і інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, визначених даною Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
4.3.За використання, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним і(чи) психічним насиллям над особистістю учня, а також здійснення іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і законом України "Про освіту". Звільнення за подібний вчинок не є мірою дисцип¬лінарної відповідальності.
4.4.За навмисне спричинення школі чи учасникам освітнього процесу збитків у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків вихователь несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визна¬чених трудовим і(чи) цивільним законодавством.
V. Повинен знати
5.1.Нормативні документи з питань безпеки життєдіяльності учас¬ників навчально-виховного процесу.
5.2.Правила внутрішнього трудового розпорядку.
5.3.Правила безпечної експлуатації електрообладнання, правила по¬жежної та електробезпеки, надання першої медичної допомоги.
5.4.Правила виробничої санітарії та гігієни праці.
5.5.Правила користування засобами пожежегасіння та індивідуального захисту.
5.6.Шляхи евакуації.
VI. Кваліфікаційні вимоги
6.1.Створює умови для безпечного проведення навчального процесу, Ретельно дотримується правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно ставить до відома адміністрації школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожеже- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отруй, наркотичних і токсичних речовин, інших вилучених з цивільного вжитку речей.
6.2.Оперативно повідомляти адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допо¬моги.
6.3.Вносить пропозиції щодо покращення й оздоровлення умов проведення освітнього процесу, а також доводить до відома керівників про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які погіршують ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ і працездатність учнів.
6.4.Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних заходів з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
6.5.Раз на 5 років проходить навчання на курсах підвищення кваліфікації і один раз на 3 роки - з безпеки життєдіяльності з перевіркою знань.
6.6.Організовує вивчення учнями правил з охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил дорожнього руху, поведінки на воді, в побуті тощо.
VII. Взаємовідносини (зв'язки за посадою)
Вихователь:
7.1.Працює за графіком, складеним, виходячи з 30-годинного робо¬чого тижня, і затвердженим директором школи.
7.2.Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр. План роботи затверджується заступником директора школи з ВИХОВНОЇ роботи.
7.3.Подає заступнику директора з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність за певний термін роботи (семестр, навчальний рік).
7.4.Одержує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, знайо¬миться з відповідними документами.
7.5.Працює у тісній співпраці з учителями, класоводами (класними керівниками) і батьками учнів (чи особами, що їх замінюють), система¬тично здійснює обмін інформацією з питань, які входять до його компе¬тенції, з адміністрацією та вчителями школи.


З інструкцією ознайомлений __________   ______________

                                                              (підпис)             (прізвище, ініціали)




Щоденний план роботи вихователя ГПД  (орієнтовний)
з учнями 1 класу
               Дата: __________________                                                        Вихователь_____________

№ п/п
Години

Зміст роботи
Примітки
1.
12.00– 12.20
Прийом дітей
  • Бесіда з класоводом про поведінку та навчальні досягнення учнів протягом першої половини дня.
  • Відзначення відсутніх учнів у журналі, вияснення причин відсутності.
  • Оголошення учням основних заходів протягом дня.
  • Організація підготовки учнів до фізкультурно-оздоровчих занять.
  • Повторення правил поведінки учнів у коридорі, на спортивному майданчику, під час ігор.

________________________________________________ 



2.
12.20 – 12.55
 Фізкультурно-оздоровча робота
(Спортивні години, години здоров’я, спортивні естафети,  турніри, спортивні свята .. тощо  )
 (Проведення за окремим планом)
Спортивна година
Організаційний перехід дітей (до спортивного майданчика)(5 хв.)
  Перша частина –«Підготовча» (8 хв.): шикування, організаційні вказівки вихователя, ходьба, , загально- розвивальні вправи під час ходьби ___________________________________________________
      Друга частина--"Основна" (20хв.)
__________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________.
      Третя частина – "Заключна" (2хв.) спокійна ходьба, щоб привести організм дітей у відносно спокійний стан
__________________________________________________

Проведення інструктажів, бесід з техніки безпеки при користуванні спортивним обладнанням, безпеки життє-діяльності під час спортивно-оздоровчих занять.
3.
12.55 – 13.00
Одягання дітей. Організований перехід до шкільної їдальні


4.
13.00 – 13.30
Обід
Закріпити в учнів навички самообслуговування, культури та гігієни поведінки в їдальні.
 Підготовча частина
  • Прослідкувати за миттям рук: (обов’язкове використання мила, правильне сушіння рук, поведінка біля умивальника).

Основна частина
  • Наголосити на правильному сидінні під час їди та користуванні виделкою, ложкою.
  • Повторення правил культурної поведінки за столом.
Заключна частина
  • Прослідкувати за прибиранням посуду.
  • Подяка поварам.


5.
13.30 – 14.00
Виховна робота
Тема, мета __________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________

Проходить у класній кімнаті (актовій залі).  (Хід проведення виховного заходу додається)
6.
14.00 – 15.30
Денний сон
Підготовка до сну:
 -- Переодягання;
-- відвідування туалету;
 -- розстелення ліжок;
 -- зняття психоемоційного напруження;

 -- відпочинок дітей







Слідкувати за дисципліною під час відпочинку.
7.
15.30 – 16.00
Підйом. Зарядка. Полуденок
-- застеляння ліжок (2хв.) ;
-- переодягання(5 хв.) ;
-- гігієнічні процедури(5 хв.) ;
-- виконання загально-розвиваючих вправ (5 хв.) ;
-- чергування(2хв.) ;
-- полуденок (10 хв.) ;
-- прибирання столів(1хв.)

Допомога дітям спокійно прокинутися, допомогти застелити ліжко.




8.
16.00– 16.30 
Розвивальні заняття
 (Розфарбовування, штрихування, бесіда за малюнками, розвивальні завдання на розвиток логіки, ліплення, аплікація, .. тощо )
Робота в гуртках. Заняття за інтересами. Індивідуальна робота
(Складання  будівельного конструктора, сюжетно-рольові ігри, ігри за бажанням, настільні ігри.... тощо)
 Індивідуальні бесіди,консультації, заняття з ______________________ (вказати з якою дитиною ) ___________________________________
 _____________________________________
______________________________________

Проходять в кімнаті ГПД (класній кімнаті)
9.
16.30 – 17.30
Прогулянки , екскурсії, рухливі ігри, суспільно-корисна праця
    Прогулянка:
а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;
б) стеження за одягом дітей;
в) ознайомлення з планом прогулянки;
г) бесіда "Правила поведінки під час прогулянки";
д) організація спостережень за погодою, змінами в природі;
е) організація спортивної години;
є) організація ігор за вибором дітей;
ж) підбиття підсумків прогулянки.

Вид діяльності,завдання, мета, хід проведення
(Проведення за окремим планом ) __________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________

Проведення інструктажів з безпеки життє-діяльності.

Спостереження за дітьми, допомога в організації розваг.
10.
17.30 -- 18.00
Перебування на свіжому повітрі.
Проведення рухливих ігор, малорухливих ігор, змагань.

 Співпраця з батьками
Індивідуальні консультації (бесіди ) з батьками  (конкретизувати)
_____________________ ____________________________
Завершення роботи ГПД
1. Повторення правил дорожнього руху.
2. Прибирання робочих місць, іграшок.
3. Збір дітей додому.


Проходить на шкільному подвір ї.


































Щоденний план роботи вихователя ГПД  (орієнтовний)
з учнями 2 –4  класу
               Дата: __________________                                                       Вихователь ______________

№ п/п
Години

Зміст роботи
Примітки
1.
12.00– 12.30
Збір дітей в групі (учнів 2 класу)
  • Обмін інформацією з класоводами про поведінку та навчання учнів, що відвідують ГПД.
  •  Особливості домашніх завдань, консультування з класоводами щодо їх виконання.
  • Перевірка самопочуття дітей.
  • Міні-бесіда "Як ми провели першу половину дня?
Що було нового?"
  • Організація підготовки учнів до фізкультурно-оздоровчих занять.
  • Повторення правил поведінки учнів у коридорі, на спортивному майданчику, під час ігор.
____________________________________________ 


2.
12.30 – 13.10
 Фізкультурно-оздоровча робота
(Спортивні години, години здоров я, спортивні естафети,  турніри, спортивні свята .. тощо  )
 (Проведення за окремим планом)
Спортивна година
Організаційний перехід дітей (до спортивного майданчика)(5 хв.)
  Перша частина –«Підготовча» (8 хв.): шикування, організаційні вказівки вихователя, ходьба, , загально- розвивальні вправи під час ходьби ___________________________________________________
      Друга частина--"Основна" (20хв)
__________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________.
      Третя частина – "Заключна" (2хв) спокійна ходьба, щоб привести організм дітей у відносно спокійний стан
__________________________________________________

Проведення інструктажів, бесід з техніки безпеки при користуванні спортивним обладнанням, безпеки життє-діяльності під час спортивно-оздоровчих занять
3.
13.10 – 13.20
ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА
Поступове приєднання учнів 3 та 4 класів.
  • Оголошення учням основних заходів протягом дня, (корекція планів).
  • Відзначення відсутніх учнів у журналі, вияснення причин відсутності.
  • Призначення чергових, чергування в їдальні.
  • Організований перехід до шкільної їдальні.

4.
13.20 – 13.50
Обід
  • Прослідкувати за миттям рук: (обов’язкове використання мила, правильне сушіння рук, поведінка біля умивальника).
  • Наголосити на правильному сидінні під час їди та користуванні виделкою, ложкою.
  • Повторення правил культурної поведінки за столом.
  • Прослідкувати за прибиранням посуду.
Застосовуються дидактичні методи-заохочення: «Який столик їсть найтихіше», «Конкурс чистих тарілок», тощо .
5.
13.50 – 14.30
Прогулянки , екскурсії, рухливі ігри, суспільно-корисна праця
Прогулянка:
а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;
б) стеження за одягом дітей;
в) ознайомлення з планом прогулянки;
г) бесіда "Правила поведінки під час прогулянки";
д) організація спостережень за погодою, змінами в природі;
е) організація спортивної години;
є) організація ігор за вибором дітей;
ж) підбиття підсумків прогулянки.

Вид діяльності,завдання, мета, хід проведення
(Проведення за окремим планом )

Малорухливі ігри: «Зіпсований телефон», «Вгадай слово», «Відгадай загадку»
Спостереження за дітьми, допомога в організації розваг.
6.
14.30 -15.15;
15.25 – 16.10

Самопідготовка
І.  Підготовчий етап
Організація дітей до самопідготовки:
- відвідування туалету;
- миття рук;
- перевірка наявності навчального приладдя;
- підготовка необхідних підручників, посібників, збірників.
ІІ. Підготовка до самостійної роботи
-   організаційний момент (1-3 хв.), створення санітарно-гігієнічних умов для виконання домашніх завдань;
-   фронтальну та індивідуальну перевірку готовності учнів;
-   використання різних форм та методів виховання та роз­витку самостійності та самоконтролю (пам'ятки про виконання письмових та усних завдань, таблиці, схеми, ігрові моменти);
- встановлення зв'язку уроку та домашнього завдання, роз'яснення змісту домашнього завдання, інструктаж, повторення правил, виконання аналогічних вправ, прикладів.
ІІІ.  Самостійна робота учнів
- здійснювати диференційований підхід до учнів у залежності від рівня їх самостійності та проводити індивідуальну роботу з трьома умовними групами учнів:
1        група - учні, які вміють працювати самостійно (призна­чення з них помічників-консультантів);
2        група - учні, які ще не зовсім оволоділи навичками само­стійної праці під час самопідготовки;
3        група - учні, які зовсім не вміють самостійно працювати;
-   формувати навички раціонального використання часу;
-   поєднувати фронтальну та індивідуальну форми роботи;
-   надавати своєчасну допомогу окремим учням.
Проведення фізкультхвилинки (14.50)
Вправи для очей, розслаблення спини (1-2 хв.)


















Призначення учнів-консультантів.
______________



Допомогти у виконанні завдань з математики _____________

Індивідуальні консультації ______________
учням




Слідкувати за дисципліною під час самостійного виконання завдань
2 клас
1. Укр мова
вправа________
1.      Математика
Задача №    ___, приклади №____.
3. Читання с. ______________
Запитання до тексту: _________
________________
3 клас
1. Укр мова
вправа________
2. Математика
     ___,  №____.

4 клас
1. Укр мова
вправа________
2. Математика
     ___,  №____.
7.

15.15 – 15.25
Перерва
Проведення рухливих ігор за бажанням учнів
Проходить на свіжому повітрі
8.




15.25 – 16.10




Виконання розвивальних вправ

Читання українських народних казок
3. Читання
с. ______________
Завдання: ________________
________________
Розв’язування ребусів, кросвордів
3. Читання
 с. _____________
 _______________
_______________
Природознавство _______________
Англ. мова ______

Повідомлення конкурса на кращого читця-декламатора.
Проведення фізкульт. хвилинки (15.35)
Рухливі вправи під музику
 (1-2 хв.)




ІV. Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка роботи.
Він включає самоперевірку (учні самостійно контролюють виконання кожного домашнього за­вдання) та взаємоперевірку
 (в парах), самоконтроль та взає­моконтроль.
Заключний контроль вихователя.)
За 15-20 хв. до закінчення самопідготовки повідомляє, що скоро будуть підводитися підсумки навчальної роботи (стимулює навчальну діяльність учнів).



V. Підведення підсумків виконання домашніх завдань
1.      Похвала учням за  кращі письмові роботи.             (Використати методи заохочення)
2.      Виставка кращих письмових робіт.
3.       Підсумки конкурса  на кращого читця-декламатора.
На цьому етапі вихователь контролює виконання учнями домашнього завдання, дозволяє переходити від одного виду домашнього завдання до іншого після самоконтролю.
На цьому етапі вихователь повинен:
-проаналізувати якість роботи кожного учня, групи учнів;
-відмітити старанних у роботі;
- кращі роботи учнів відібрати на виставку.
9.
16.10 – 16.40
Виховна робота
Тема, мета __________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________






10.
16.40 – 17.10
Робота в гуртках. Заняття за інтересами. Індивідуальна робота
(Ігри в шашки, настільні ігри, малювання, ліплення, аплікація)
Індивідуальна робота  ______________________
(вказати з якою дитиною ) __________________________________________________


11.
17.10 -- 18.00
Перебування на свіжому повітрі.
Проведення рухливих ігор, малорухливих ігор, змагань.

 Співпраця з батьками
Індивідуальні консультації (бесіди ) з батьками  (конкретизувати)
_____________________ ____________________________
Завершення роботи ГПД
1. Повторення правил дорожнього руху.
2. Прибирання робочих місць, іграшок.
3. Збір дітей додому.


Проходить на шкільному подвір ’ї.




Завершення роботи:
а) стеження за зборами дітей;
б) проконтролю-вати прибирання приміщення.